Bestaan reuzen echt?

Discussiëer hier over mysterieuze wezens.
GreyJ
Lid
Geslacht: Man

Bestaan reuzen echt?

Berichtdoor GreyJ 23 okt 2016, 18:02

Ik ben dan weliswaar bijna twee meter lang, maar je ziet af en toe van die documentaires die je toch echt doen denken.

Hier eentje (in het Engels, jammer genoeg zijn er heel weinig van dit soort video's in het Nederlands) die ik interessant vond.

De aarde is niet van de mens. Wij mogen er slechts gebruik van maken.

Paul72
Lid

Re: Bestaan reuzen echt?

Berichtdoor Paul72 26 okt 2016, 16:54

Zou best kunnen. Ik weet nog goed dat er een paar maanden geleden ook iets in het niews was, de "Giant of Kandahar" in Afghanistan. Het was een interview met een of andere Amerikaanse soldaat die met een aantal collega's een reus tegenkwam in een grot daar. Het viel hun aan en werd uiteindelijk doodgeschoten.

EDIT: hier het stukje.

Avanti
Veteraan

Berichtdoor Avanti 26 okt 2016, 21:28

Hier wat meer achtergrond over dat Aghanistan verhaal voor degenen die de video niet hebben gezien.

Het verhaal speelt zich af in 2002 in een zeer afgelegen deel van Afghanistan. De patrouille waar de getuige deel van uitmaakt, is op pad gestuurd om te kijken wat er gebeurd was met een eerdere patrouille, waarmee contact was verloren.

Op een gegeven moment komen ze op een lager gelegen plateau en zien daar beenderen liggen en iets hoger gelegen een grot.

Dan opeens komt er uit die grot een enorme reus, die volgens de getuigen ongeveer 500 kilo weegt en ergens tussen de vier en vijf meter lang is. Hij heeft lang rossig haar, zes tenen en dito aantal vingers.

Afbeelding

De reus valt de soldaten aan en spiest één van hen aan zijn speer, terwijl de soldaten met alles wat ze bezitten op hem vuren.

Ze mikken op zijn gezicht en op een gegeven moment moet de primitieve reus het onderspit delven en sterft.

Vervolgens komen er een aantal helikopters, waaronder een grote Chinook om de reus weg te halen. Hij wordt daarna verder vervoerd met een C-130 transportvliegtuig en in de video is ook de getuigenis te horen van één van de piloten van dat toestel.

Afbeelding

Toen de soldaten eenmaal waren teruggekeerd, kregen ze uitdrukkelijk opdracht om niet te praten over wat ze hadden meegemaakt en werden ze allemaal gedwongen om geheimhoudingsverklaringen te tekenen.

Onduidelijk is wat er met de originele patrouille is gebeurd, maar wel dat die tweede patrouille een bijzonder soort mens heeft gedood.
genesis62
Lid

Berichtdoor genesis62 14 feb 2017, 08:06

Ja, ik geloof dat reuzen ( Nephilim / Hybriden ) bestaan hebben.
Ik geloof ook dat Hybriden nog steeds bestaan. Die leven op andere planeten en er word
verteld dat er ook hier op onze planeet rondlopen.

Ik citeer Genesis 6:4 uit de Naardense Bijbel welke vanuit het Hebreeuws is vertaald.
De meeste andere Bijbelvertalingen zijn vertaald vanuit het Grieks.

De reuzen zijn op het aardland geweest in die dagen en ook daarna,
als de zonen van God komen tot de dochters van de –rode– mensheid
en zij voor hen kinderen gebaard hebben; zij zijn de kerels uit de eeuwigheid,
de mannen van de naam. GENESIS 6:4

Met "in die dagen" word bedoeld de dagen VOOR de vloed. Genesis 6:4 geeft dus duidelijk aan
dat de Nephilim ook NA de vloed aanwezig zouden zijn.
Bekende Nephilim zijn Goliath die totaal 12 vingers en twaalf tenen had.
Aan iedere hand en voet zes. Zes is een onvolmaakt menselijk getal.
Avanti
Veteraan

Berichtdoor Avanti 14 feb 2017, 09:51

Hallo Genesis, welkom hier.

Interessant wat je vertelt over een bijbel die direct vertaald is uit het Hebreeuws. Die zal dan waarschijnlijk meer accuraat zijn, omdat je bij vertalingen vaak, hoe goed ook, toch soms de essentie van iets kwijt raakt.

Wat bedoelen ze met "dochters van de –rode– mensheid". Waarom rood?

Wat ik niet begrijp is dat als die reuzen ook na de zondvloed op aarde waren, deze toch zo goed als uitgestorven zijn. Of zouden hun genen door de generaties heen zijn "verwaterd", waardoor hun nakomelingen uiteindelijk weer "normale" mensen werden?

Gisteren plaatste ook iemand hier iets interessants, over enorme voetsporen in Syrië:

viewtopic.php?f=11&t=368&p=1186#p1186
genesis62
Lid

Berichtdoor genesis62 14 feb 2017, 13:42

Goedemiddag Avanti,

Ik zag jullie link op http://niburu.co , en zo te zien is dit forum nog niet zo oud. Ik ben maar meteen lid geworden :)

Wat betreft vertalingen van de oude boekrollen waarvan we er "gemiddeld " 66 in de huidige Bijbels tegenkomen, daar worden hele boekwerken over geschreven. Ik ben sinds kort op de hoogte van het bestaan van de Naardense Bijbel. Voor mij is het gewoon een goeie vertaling van wat wij "Bijbel" noemen. Er zijn ook andere goede ( maar ook minder goede ) vertalingen. Meer over de Naardense Bijbel kan je hier lezen: "De Naardense Bijbel wil een nog ‘letterlijker’ vertaling bieden dan de Statenvertaling, zonder te vervallen in een soort pseudo-Hebreeuws of pseudo-Grieks": http://www.naardensebijbel.nl/de-vertaling/wat-maakt-de-naardense-bijbel-anders/

Wat mij - en ik denk ook jullie - interessant zullen vinden is de vertaling van Genesis 6:2.

In bijna alle ( vanuit het Grieks ) vertaalde vertalingen word wat betreft de dochters van de mensheid - vrouwen dus - geschreven dat "De zonen van God", de engelen, de vrouwen "mooi" vonden en er daarom gemeenschap mee wilde hebben en dat ook deden. Deze engelen die in opstand kwamen worden ook wel gevallen engelen genoemd. Ik noem ze demonen.

Sommige vertalingen vertalen dus met "mooi" andere vertalingen met "schoon" of "fraai".
Hier kan je er een paar vergelijken: http://bible.hispage.nl

Ik zet een willekeurige vertaling vanuit Genesis 6:2 hieronder en daaronder Genesis 6:2 uit de Naardense Bijbel:

Dat Gods zonen de dochteren der mensen aanzagen,
dat zij schoon waren, en zij namen zich vrouwen uit allen,
die zij verkozen hadden. GENESIS 6:2 ( Statenvertaling )

De zonen van God zien de dochters van de
–rode– mens aan: ja, góed zijn die!-
en zij nemen zich vrouwen,
uit al wat zij hebben verkoren. GENESIS 6:2 ( Naardense Bijbel )

"Schoon" is dus geen goeie vertaling van het Hebreeuws.
Het is meer "goed". Goed genoeg op te paren. Te fokken.
Dat laatste is kort door de bocht maar daar komt het in werkelijkheid op neer.
Satan - de gevallen engel die de leiding nam in de opstand tegen God - wilde
een fokprogramma opzetten die duurt tot op de dag van vandaag.

De Almachtige God JHWH gebruikte de vloed om daar tijdelijk een stokje voor te steken want
anders zou de beloofde messias niet uit een 100% volbloed vrouw geboren kunnen worden,
omdat alles tegen die tijd al vermengd zou kunnen zijn geweest met "DNA" van andere soorten.

Gelukkig voor ons werd ongeveer 2000 jaar geleden de Zoon van God Jezus die de Christus ( gezalfde )
is geboren uit een 100% volbloed vrouw genaamd Maria.

Wat betreft de vertaling -rode- mens. Dat is gewoon mensheid of Adam. adam ( mens ) , adama ( grond bodem ), dam ( bloed ). Dus adam ( Roodbloedige mens ) en adama ( door ijzeroxide roodkleurige aarde ).

Leuk dat deze Naardense Bijbelvertaling bovenstaande toelichting betreft rode mens in de kanttekeningen zet.

We kennen namelijk ook zogenaamd "blauw bloed", de ( satanische) elite die meer koper in hun bloed schijnen te hebben.

Wat die voet afdrukken in Syrië betreft, zijn die volgens mij gewoon echt.
Maar mannen met zulke afmetingen zullen heel wat voedsel nodig hebben gehad.
Die zouden de Aarde compleet kaal gevreten hebben. Net als de Dinosauriërs uit die tijd kwamen deze in de vloed om en dat bleef zo. De Nephilim ( hybride ) zoals Goliath en de hybriden die we nu kennen uit de alternatieve media zijn groot maar niet zo groot. Denk ik tenminste. Tot zover reikt mijn kennis, maar die is nog steeds heel onvolledig.

Hieronder tot slot nog een Bijbeltekst in combinatie met een Photoshop afbeelding om het duidelijk te maken. En daaronder nog een tekst uit het Boek der Oprechten. De Bijbel verwijst naar dit boek ( boekrol ) maar is er over het algemeen niet in opgenomen.

Afbeelding

Afbeelding
Harrison
Veteraan

Berichtdoor Harrison 14 feb 2017, 14:13

Wow!! Fascinerend verhaal. Moet het nog een paar keer lezen om het goed in te laten zinken.
herman50
Veteraan

Berichtdoor herman50 15 feb 2017, 07:38

vind dat er wel weer eens mag worden ingegrepen, want als je leest in dat Boek der oprechte stukje hoe je dat kunt terug halen naar het heden , maw hoeveel zich ´God´ wanen ,, máár dan ook alleeen diegene die zich hieraan schuldig maken verdelgen ... zware kost ..
genesis62
Lid

Berichtdoor genesis62 15 feb 2017, 14:39

Hoi Herman,

Mensen beweren wel eens dat God een wrede ( woestijn ) God was en is. Dat Hij de vloed gebruikte om zomaar de hele toenmalige mensheid uit te roeien. Op Noach en zijn gezin na, die liet Hij in een grote houten goed drijvende doos ( Ark ) overleven.

Is het je opgevallen dat in vers 20 opgemerkt word dat rechtvaardige mensen stierven VOOR de vloed, omdat God niet wilde dat zij die ramp zouden meemaken. Niks wrede God dus, maar één met geduld die exact wist waar Hij mee bezig was.

Door het kruisen van mensen en engelen zoals in Genesis 6:2 vermeld word, liep de mensheid het risico tot bastaarden te worden. De toenmalige mensheid was - net als in deze dagen we verschillende buitenaardse rassen kennen - niet helemaal 100% mens. De Nephilim teisterden de mensheid en velen waren besmet. Noach en de zijnen waren nog puur. Onbesmet en 100% menselijk. De andere rechtvaardigen die onbesmet waren gingen dan wel niet in de Ark maar God wachtte wel met de vloed tot deze mensen gestorven waren en daardoor geen gewelddadige dood hoefden te sterven. God nam bijvoorbeeld ook Henoch in die dagen weg . . . . En He̱noch bleef met de [ware] God wandelen. Toen was hij niet meer, want God nam hem weg. Genesis 5:24
Dus niks overhaaste wraakzuchtige God. Hieronder staat het ook in hoofdstuk 5:21 vermeld.

Afbeelding

Jezus profeteerde dat zoals het in de dagen van Noach eraan toeging het ook zo in onze ( eind ) tijd zal gaan.

De kruisingen waren er toen en de kruisingen zullen er weer bij zijn.
Armageddon is overigens geen oorlog tussen God en de mensheid. Behalve de planeet Aarde staat het hele Universum in het strijdtoneel inclusief de Hemel en de Hemelse gewesten. Geen oorlog dus om enkel een paar stoute mensen te straffen. Het omvat veel en veel meer. Als je leest dat ruimteschepen die bij de zon zouden tanken kilometers lang zijn gaan we nog wat beleven binnenkort :mrgreen:

Ik zal het positief eindigen want het einde van al bovenstaande ellende is positief. Ik beantwoord dan ook meteen jouw opmerking "vind dat er wel weer eens mag worden ingegrepen".

Afbeelding
Harrison
Veteraan

Berichtdoor Harrison 07 mar 2017, 18:45

Reuzen op aarde willen ook wel eens een boek lezen, dus hebben die hun eigen reuzen boeken waarin reuze spannende verhalen staan.

Afbeelding

Afbeelding

Hierna een video met weer zo'n afgrijselijke computerstem, waar ik niet echt wijs uit kan worden, misschien iemand anders?

Terug naar “Bigfoot, reuzen, en andere vreemde wezens”